jueves, 17 de febrero de 2011

William Randolph Hearst, Kuba eta Espainia

William Randolph Hearst; kazetaria, prentsa estatubatuarraren magnatea eta gainera prentsa horiaren edo sentsazionalistaren asmatzaile eta promotorea izan zen.


Bere bizia, Orson Welles-en "Ciudadano Kane" filmean islatu zen, beste izen fiktizio batekin.


Hearst, 1898ko Kubako gerragaitik da ezaguna. Tentsioa sortu zen Espainia eta EEBB-en artean, espainiar kolonia zen, kubaren egoeragaitik. Tentsio diplomatiko hau Hearst-ek alimentatua izan, askoren ustetan egunkariak saltzea izan zen bere abiapuntua.
Iparamerikako gerra ontziak, Habanako portuan explosio bat jasan zuenean, Hearstek Espainiari bota zion erru guztia eta William McKinley presidenteari, gatazka hasteko agindu zion zeinetan, Kuba espainiar kolonia ustera eraman zuena.


Hemen usten dut Ciudadano Kane filmeari buruzko dokumental bat. Milaka aldiz ikusi dut film hau, berari buruzko lan bat ere egin nuen eta esan behar dut nire film gustukoen artean dagoela. Nire ustez, zinearen historiako film klasiko hoberenen artean aurkitzen da.

No hay comentarios:

Publicar un comentario